- Industria auto a fost grav afectata de recesiune.
"Criza e aici!" – spune Gheorghe Cocean, directorul general al companiei ELBA Timisoara, societate specializata pe productia de corpuri de iluminat. "Se vorbeste despre criza care urmeaza sa ajunga si in Romania, dar, de fapt, suntem in plina criza"- a mai spus Gheorghe Cocean, dupa ce, de la inceputul saptamanii 40 la suta din angajatii ELBA au intrat in somaj tehnic.
Fabrica de corpuri de iluminat pentru industria auto lucreaza la 10 la suta din capacitate, fabrica fiind specializata pe corpuri de iluminat pentru autovehiculele Dacia. 400 de angajati se afla, pana in data de 8 decembrie, in somaj tehnic cu plata a 75 la suta din salariu. Daca productia de la Dacia nu se va fi relansata, ELBA trece la disponibilari. Criza a afectat intregul sector industrial de componente auto, sector dezvoltat in Timisoara, dar si in Sannicolau Mare, Deta, sau Jimbolia, orase care nu aveau, practic, pana acum, somaj.
Chiar si in Timisoara somajul coborase sub 1 la suta. Criza a ajuns la toate intreprinderile de componente auto. De la Eybl Deta vor fi concediati 677 din cei 1.750 de angajati.
La AJOFM Timis au fost anuntate 2.000 de disponibilizari pana la sfarsitul anului. Cei afectati sunt cei dependenti de comenzile din industria auto, precum Spumotim, Guban, Tehnometal sau Continental, dar si din alte sectoare. Societatea Lasselberger din Lugoj va concedia o parte din angajati, iar la CCCF vor fi disponibilizati 180 din cei 190 de angajati.
Prefectul de Timis, Ovidiu Draganescu, crede, insa, ca nu putem vorbi de criza, nici macar in sectorul de componente auto, chiar daca economia locala este dominata de acest sector. Investitiile existente in acest sector si forta de munca bine pregatita atrag alti investitori in industria auto, crede Ovidiu Draganescu. El a dat ca exemplu fir