O navă maritimă de aprovizionare, construită în România pentru marina norvegiană, stă blocată la ţărm, în Drobeta Turnu Severin, din cauza debitului scăzut al Dunării. Nava se află la Şantierul naval Severnav, acolo unde a fost construită, fiind imobilizată la kilometrul fluvial 933. Vasul trebuia să plece în curse de probă pe Marea Neagră încă de acum o lună, condiţie obligatorie prevăzută în contract de beneficiar. Cotele scăzute ale fluviului nu permit realizarea acestui fapt, împiedicând livrarea navei şi, implicit, plata către şantierul românesc, în valoare de 1,6 milioane de euro, potrivit directorului tehnic al şantierului, Valentin Popa. Debitul fluviului ar trebui să ajungă de la 2.700 de metri cubi pe secundă, cât este în prezent, la aproximativ 5.000 de metri cubi pe secundă ca vasul să poată naviga pe Dunăre până la Marea Neagră, unde să fie supus testelor de profil. O navă maritimă de aprovizionare, construită în România pentru marina norvegiană, stă blocată la ţărm, în Drobeta Turnu Severin, din cauza debitului scăzut al Dunării. Nava se află la Şantierul naval Severnav, acolo unde a fost construită, fiind imobilizată la kilometrul fluvial 933. Vasul trebuia să plece în curse de probă pe Marea Neagră încă de acum o lună, condiţie obligatorie prevăzută în contract de beneficiar. Cotele scăzute ale fluviului nu permit realizarea acestui fapt, împiedicând livrarea navei şi, implicit, plata către şantierul românesc, în valoare de 1,6 milioane de euro, potrivit directorului tehnic al şantierului, Valentin Popa. Debitul fluviului ar trebui să ajungă de la 2.700 de metri cubi pe secundă, cât este în prezent, la aproximativ 5.000 de metri cubi pe secundă ca vasul să poată naviga pe Dunăre până la Marea Neagră, unde să fie supus testelor de profil.