Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a revenit la vechi clienţi după ce jumătate din licitaţii au ajuns în instanţă.
În prag de iarnă, oficialii de la drumuri s-au văzut nevoiţi să încheie contracte pe o perioadă determinată pentru deszăpezirea şoselelor. Procedeul ales, mai puţin transparent, negociere fără publicarea unui anunţ prealabil, a fost justificat de necesitatea semnării unor contracte înainte de prima ninsoare serioasă. „Sunt firme de apartament care ne-au contestat caietele de sarcini, astfel că avem judeţe unde nu am reuşit să parafăm contractele“, a declarat, miercuri, Ludovic Orban, şeful de la Transporturi.
Spre exemplu, la Iaşi, potrivit directorului regionalei Dorina Tiron, contractele de întreţinere multianuală au putut fi semnate doar pe patru din cele nouă loturi, deoarece pe celelalte licitaţia a fost blocată de războiul contestaţiilor dintre firmele oamenilor de afaceri Costel Căşuneanu şi Dorinel Umbrărescu.
Până se va pronunţa Curtea de Apel, la începutul anului viitor, zăpada de pe drumurile naţionale din Bacău, Botoşani, Bârlad, Focşani şi Iaşi va fi curăţată tot de firma lui Umbrărescu, UMB Spedition, care a asigurat deszăpezirea şi anul trecut.
În Capitală, regionala îşi pune la bătaie propriile utilaje
Dacă la Iaşi, serviciile au fost atribuite până la intrarea în vigoare a noilor contracte de servicii pe patru ani, la Timişoara, ele au fost încheiate pe toată perioada iernii, noiembrie 2008-martie 2009.
Valoarea acestora se ridică la aproximativ 20 de milioane de lei, potrivit Nicoletei Pordea, director adjunct al regionalei. Până la finalul anului, oficialii din Banat se aşteaptă să parafeze primele trei contracte de întreţinere multianuală.
Doar Direcţia Regională Drumuri şi Poduri (DRDP) Bucureşti a hot