Audi Q7: Limuzina de off-road
Audi "si-a inventat" sistemul de tractiune integrala "quattro" in prima parte a anilor 80, prezentand in cadrul Salonului Auto de la Geneva din 1980 primul model cu tractiune integrala, care s-a impus in campionatele internationale de raliuri.
Intrarea efectiva a lui Audi pe piata SUV-urilor, care sunt echipate in exclusivitate cu sisteme de tractiune integrala, a fost insa marcata in 2006, atunci cand a fost lansat modelul Q7, primul SUV full-size din istoria constructorului german.
Din punctul de vedere al imaginii, Q7 se integreaza perfect atat in peisajul european, dar si in cel american, desigur, cu o diferenta de segment - la noi "full size", la ei mai "de mijloc". Grila radiatorului de tip "single frame" continua linia de design a marcii, in timp ce la alegerea clientului se poate echipa masina cu pachetul sport "S-Line", pentru un plus de agresivitate. Acesta include spoilere fata si spate cu design sport si grila radiatorului vopsita in negru.
La prima vedere plansa de bord este foarte asemanatoare cu cea a lui Audi A6, dar atunci cand vine vorba de pozitie la volan asemanarea dispare. In plus, iese in evidenta volanul sport, parte a echiparii S-Line, care pare mult prea mic si mult prea sport pentru un SUV de peste cinci metri lungime.
Calitatea materialelor si a finisarilor din habitaclu nu este nici mai prejos, dar nici peste cea oferita de concurenti. Dar cel care inainte sa ia loc la bordul unui Q7 a condus noul Q5 sau A4 va observa ca acestea sunt aliniate la vechile standarde.
Cuvantul de ordine in habitaclu este spatiul. Cinci pasageri pot calatori cu un Q7, plus bagajele aferente unei calatorii in jurul lumii. Spatiul destinat pasagerilor din spate poate fi lejer comparat cu cel dintr-o limuzina de lux, in timp ce portbagajul de 775 de litri poate fi comparat cel mai bine c