In seara de 28 noiembrie, pe scena Filarmonicii "Oltenia" din Craiova se incheie editia a 35-a a Festivalului international "Craiova muzicala", cu un program popular, avandu-l ca dirijor pe Ovidiu Balan si ca solisti pe violonistul Gabriel Croitoru, violoncelistul Marin Cazacu si pianistul Mihai Ungureanu.
In interiorul acestui festival, am descoperit o prima editie a Saptamanii Muzicii Contemporane, o incercare de a readuce pe scena concerte integral de muzica romaneasca. Cei care au raspuns provocarii de a participa la concertul Orchestrei simfonice a Filarmonicii "Oltenia" din Craiova dirijata de Tiberiu Soare, solist clarinetistul Emil Visenescu, cu un program exclusiv romanesc reprezentand generatii diferite de creatori - Fred Popovici - "a la recherche de la chanson perdue", Diana Rotaru: De simplici duplex pentru clarinet si orchestra si Simfonia a III-a Capriccio clasico de Dan Dediu - cu siguranta nu au regretat, pentru ca au putut descoperi trei abordari diferite ale muzicii contemporane. De la creatia sprijinita pe teoria gramaticilor generative a lui Fred Popovici si lucrarea plina de energie a Dianei Rotaru, spectaculos slujita solistic de clarinetistul Emil Visenescu, caruia ii si este dedicata, s-a ajuns la incitanta Simfonie a III-a de Dan Dediu, un "omagiu adus muzicii clasice", dupa cum spune autorul, in care se asociaza, suprapun si respectiv alatura, stilistici muzicale teoretic divergente. Seducatoare este in muzica lui Dan Dediu imaginatia debordanta, jocul permanent cu starile, lipsa de tabuuri, subscrisa, totusi, ideii permanente de incadrare intr-un idiom aflat intre granitele muzicii pure. Acest concert avea sa fie urmat de unul sustinut de ansamblul Ars Nova din Cluj-Napoca (24 noiembrie) si de un recital de muzica de camera romaneasca avandu-i ca protagonisti pe soprana Bianca Manoleanu si pianistul Remus Manoleanu (26 noi