Relansarea Lada pe pietele din Europa Occidentala, precum si incercarea de a recastiga cota de piata in Rusia vor avea la baza "reteta" care a facut din modelul Logan driver-ul de profit al grupului Renault.
"Avem multe de invatat de la uzina Dacia de la Pitesti si vom colabora inclusiv cu centrele tehnologice ale Renault din tarile emergente, precum RTR din Romania", a declarat pentru ZF Boris Aleshin, presedintele AvtoVAZ, compania care produce automobilele marca Lada.
Dar ce au in comun cele doua business-uri pe langa actionari, plaforme de productie sau inginerii care participa la dezvoltarea noilor modele?
La nivel de cota de piata cele doua marci se situeaza cam la acelasi nivel (Lada detine 26% din piata rusa, in timp ce cota de piata a Daciei a oscilat in ultimele luni intre 26 si 28%). Asemanarile se cam opresc insa, businessul condus de Boris Aleshin fiind de aproape sapte ori mai mare raportat la numarul de angajati (peste 100.000 de oameni lucreaza la AvtoVAZ, fata de circa 15.000 de oameni la Dacia) si de peste trei ori mai mare la nivel de productie (900.000 de masini la AvtoVAZ, fata de 240.000 de unitati la Dacia). In plus, cifra de afaceri anuala a producatorului rus se apropie de 10 miliarde de euro, in timp ce la Dacia rulajul trece de 2 miliarde de euro.
Cu toate acestea, constructorul rus spune ca are ce invata de la Dacia, iar primul model din noua etapa de dezvoltare a Lada, marca pe care Renault o controleaza in proportie de 25%, va utiliza platforma tehnica a modelului Dacia Logan MCV si cele doua motoare pe benzina de 1,4 si 1,6 litri, ale caror licente au fost achizitionate de AvtoVAZ de la Renault.
"Noul model ce va avea la baza actualul model Dacia Logan MCV va fi lansat pe piata in februarie 2011 si va fi comercializat in Rusia si Comunitatea Statelor Independente (CSI). In prezent AvtoVAZ comercializ