Dupa ce a declarat ca prima data cand a intrat in Ministerul Transporturilor a avut impresia ca intra in NASA, din cauza cartelelor si a usilor inchise, ministrul Ludovic Orban si-a prezentat bilantul mandatului de un an jumate, cireasa de pe tort fiind laudele cu progresul la Autostrada Transilvania.
Autostrada Transilvania, care inseamna practic cei cinci kilometri de drum dintr-un sector cu o lungime de 25 kilometri, care face legatura intre Gilau si Campia Turzii finalizati pana la jumatatea lunii august a acestui an, arata cu totul altfel in bilantul prezentat, vineri, de Ludovic Orban.
Ministrul a declarat ca pe durata celor aproape doi ani cat a fost la carma Transporturilor s-au inregistrat progrese de 50% din zona Clujului, iar in sectorul Bors lucrarile sunt aproape de finalizare. Progresele au luat forma in cei 5.000 de metri de autostrada - daca transformam in metri suna mai mult.
Autostrada Transilvania are un pret pentru Orban si altul pentru Vosganian
Tot Orban spune ca Autostrada Transilvania a mancat 500.000 milioane de euro de la Guvern in timpul mandatului sau, desi Guvernul a alocat doar in acest an pentru constructia autostrazii Transilvania fonduri de 1,4 miliarde de lei.
"S-au facut lucrari in mandatul meu de 500 de milioane de euro la Autostrada Transilvania", a sustinut ministrul liberal, in contradictie cu colegul sau de Guvern Varujan Vosganian, care a declarat ca "in acest an au fost alocate fonduri de 1,4 miliarde de lei, iar in perioada 2007-2008 a fost acordata o suma totala de 700 milioane de euro".
Evaluata initial la 2,241 miliarde euro, Autostrada Transilvania, cu o lungime de 415 kilometri, ar fi urmat sa coste 5,4 milioane de euro pe kilometru. Bechtel insa a plusat si a cerut CNADR 5,2 miliarde de euro pentru Autostrada Brasov-Bors, suma neaprobata inca. Asta