Caderea accentuata a industriei auto, care se afla pe marginea prapastiei fiind la un pas sa faca un salt mortal fara parasuta, va determina un efect in lant pe orizontala cu implicatii majore asupra economiei mondiale. Aproape ca nu trece o zi fara ca un nume important din domeniul auto sa nu anunte ca mai inchide o uzina, ca face reduceri de personal sau ca isi revizuieste in scadere cifra de afaceri si profitul, in cazurile mai fercite, sau ca estimeaza pierderi, in alte cazuri. Prima care a
Caderea accentuata a industriei auto, care se afla pe marginea prapastiei fiind la un pas sa faca un salt mortal fara parasuta, va determina un efect in lant pe orizontala cu implicatii majore asupra economiei mondiale.
Aproape ca nu trece o zi fara ca un nume important din domeniul auto sa nu anunte ca mai inchide o uzina, ca face reduceri de personal sau ca isi revizuieste in scadere cifra de afaceri si profitul, in cazurile mai fercite, sau ca estimeaza pierderi, in alte cazuri.
Prima care a dat semne ca ceva nu merge asa cum ar trebui a fost piata americana, cei trei mari producatori de peste ocean, respectiv Ford, General Motors si Chrysler aflandu-se in momentul de fata intr-o situatie de-a dreptul disperata in contextul in care s-a adus in discutie chiar varianta falimentului in cazul ultimilor doi.
A urmat Europa si in final Asia, mai exact Japonia acolo unde numarul unu mondial, respectiv Toyota, a decis, printre altele, concedierea a jumatate dintre angajatii sezonieri.
Din pacate, acest efect de domino a lovit si producatorul autohton, uzina de la Mioveni fiind inchisa in aceasta perioada din lipsa de comenzi.
Pentru a intelege mai bine efectele asupra economiei globale ale situatiei disperate de pe piata auto trebuie spus ca scaderea vanzarilor determina o reducere a consumului de carbura