Concedierile din sectorul auto totalizează 2.259 de oameni, 1,129% din cei 200.000 de angajaţi din industria de profil română în doar trei luni de criză. Birocraţia relaţiei dintre Guvern şi CE duce la amânarea cu două săptămâni a suspendării taxei auto, în vreme ce sectorul de profil cere stimulente fiscale, bancare şi de reglementare pentru îmbunătăţirea vânzărilor. Producătorii de componente auto sunt cei mai afectaţi de şomaj. Subansamble Auto Piteşti va da afară, la 1 decembrie, 800 dintre cei 3.600 de angajaţi, Leoni Mioveni a concediat 22 de oameni, 10% din personal. La Rolem Codlea, Draxlmaier va da afară 1.000 de oameni din cei 1.800 de salariaţi, fără posibilitatea primirii de salarii compensatorii. De asemenea, 437 din cei 1.127 angajaţi ai Key Safety Systems-Ro Ribiţa, care fabrică volane şi centuri auto, îşi vor pierde locurile de muncă începând din luna ianuarie 2009.
Dacia şi-a întrerupt producţia la 30 şi 31 octombrie, 13 şi 14 noiembrie, dar şi pe intervalul 20 noiembrie-7 decembrie. De asemenea, la Craiova se lucrează doar cu o treime din cei 3.900 de muncitori, deoarece General Motors a redus cererea de motoare şi cutii de viteză. Premierul Călin Popescu Tăriceanu a spus că “dacă Ford Statele Unite pică, intră în faliment, nu ştiu atunci ce se va întâmpla” şi speră ca SUA să “găsească măsurile potrivite pentru a scoate economia şi industria automobilului din criză”.
CONCEDII FORŢATE
Michelin închide din 12 decembrie până în ianuarie fabricile Silvania şi RomSteel Cord din Zalău, urmând ca în afara zilelor de sărbători legale, cei aproximativ 1.600 de muncitori ai celor două unităţi să fie trimişi în şomaj tehnic. În afară de Uzina Silvania, care produce anvelope, şi RomSteel, care produce cord metalic, Michelin deţine şi Uzina de anvelope Victoria, amplasată în localitatea Floreşti, judeţul Prahova. În aceasta lucrează apro