În ultimele trei zile, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a încheiat contracte de infrastructură în valoare de circa 3,3 miliarde de lei (868 de milioane de euro). Ministrul se mândreşte cu cei 72 de kilometri de autostradă daţi în folosinţă în mandatul său, însă nu aminteşte că lucrările la acele tronsoane reprezintă “greaua moştenire” de la cei dinaintea sa. Bechtel trebuie să plătească circa 100 de milioane de euro pentru repararea autostrăzii
Jurnalul foto
Desfiinţarea uşilor închise, semnarea contractelor de întreţinere multianuală, modificarea legislaţiei cu privire la exproprierea terenurilor aflate în calea dezvoltării reţelei de autostrăzi, demararea lucrărilor de realizare a 75 de centuri pentru marile oraşe din ţară şi realizarea mai multor studii de fezabilitate pentru drumuri express. Acestea sunt doar câteva dintre realizările ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, de la numirea sa în funcţie. În plus, tot în mandatul său s-au realizat, spune el, 72 de kilometri de autostradă. Nu aminteşte că la scurt timp după numirea sa în funcţie, la 1 mai 2007, a inaugurat cu mare fast tronsonul Drajna – Feteşti, de 36,8 kilometri, realizat sub mandatul altor miniştri. În plus, în perioada 1 mai 2007- 1 mai 2008 nu s-a mai turnat nici un kilometru de asfalt la Autostrada Soarelui. Pentru finalizarea A2 ar mai trebui realizaţi 51 de kilometri, respectiv tronsonul Cernavodă – Constanţa, care a fost împărţit în zonele Cernavodă – Medgidia şi Medgidia – Constanţa. “Când am venit la conducerea ministerului am găsit o hartă pe care erau trasate nişte linii. Aceasta era strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere realizată de cei dinaintea mea. În rest, mare lucru nu exista în minister”, ne-a explicatLudovic Orban.
CONTRACTE
După mai bine de un an în care nu s-a mişcat nimic pentru finalizarea Autostrăzii Soarelui, autorit