» Retailerii americani se intrec in reduceri.
» Cumparatorii stau la cozi o noapte intreaga pentru produse la preturi incredibile.
Vinerea de dupa ziua Recunostintei este o altfel de sarbatoare, la fel de tipic americana ca si aceasta si celebrata de multi, desi putini recunosc, cu o placere vinovata. "Vinerea Neagra" marcheaza inceputul sezonului de reduceri de sarbatori, fiind denumita asa nu pentru ca ar avea vreo conotatie tragica, ci dimpotriva: de la inceputurile comertului cu amanuntul in America, s-a constatat ca este ziua in care registrele contabile ale comerciantilor trec de la "rosu" (care semnaleaza pierderile) la "negru" (adica la profit).
Anul acesta, din cauza crizei economice, reducerile au fost mai mari decat in anii precedenti, pentru a-i atrage pe consumatorii mai retinuti in cheltuieli. Dar orice retinere dispare in fata unor oferte ca: plasme cu diagonala mare, vandute cu mai putin de 400 de dolari (la Wal Mart, cel mai mare lant de retail american) sau cercei cu diamante cu pret redus de la 700 de dolari la 249 de dolari (la Macy’s).
Lantul de magazine de jucarii Toys R Us – cunoscut in intreaga lume dupa ce in magazinul sau din Times Square, New York, s-a turnat o scena din filmul "Vreau sa fiu mare", cu Tom Hanks – a oferit anul acesta cele mai mari reduceri din istorie, la un numar de produse cu 50% mai mare decat anul trecut. Parintii dornici sa cumpere pentru copiii lor jucariile "la moda", facand si economie, au stat la cozi inca de seara.
Magazinele si firmele producatoare au "dat lovitura" cu jucaria "Elmo" (personajul din popularul si longevivul serial pentru copii "Sesame Street") animata sau cu simpaticul dinozaur "Spike", care se misca si maraie. Pentru copiii mai mari (si, probabil, chiar pentru unii parinti), s-au facut oferte tentante la console pentru jocuri si la cele mai