In conditiile in care situatia financiara globala este destul de instabila, exista un domeniu in care vanzarile nu numai ca nu au scazut, dar au inregistrat cresteri considerabile: vanzarile parfumurilor.
"Cand lucrurile merg prost, daca o femeie are putin parfum si un nou ruj, se simte ca o regina", spunea Estee Lauder. Iar Estee Lauder a devenit extrem de bogat intelegand felul in care gandesc femeile.
Si intr-adevar, chiar si in toiul crizei economice, femeile nu pot sa renunte la cosmetice. In Marea Britanie, vanzarile la parfumuri de lux au crescut in unele magazine cu pana la 40 la suta in ultimul an. Vanzarile la Tom Ford's Private Blend (parfum ce costa 250 de lire sterline/ aproximativ 300 de euro o sticluta de 250 de ml) au inregistrat crestreri de 100%, arata TimesOnline.
Internet-ul contribuie de asemenea: incurajeaza ceea ce revista Elle a numit "fanatici ai parfumurilor, cei care cauta note ezoterice, care organizeaza petreceri ale amatorilor de miasme si schimba intre ei mostre ale noilor descoperiri".
Acesti snobi ai parfumurilor se aseamana intrucatva degustatorilor de vinuri si contribuie la cresterea cererii de parfumuri de lux. Parfumul este considerat "o opera de arta" pentru care se platesc bani grei.
Ultimele tendinte arata o preocupare pentru produse create in stil traditional, de calitate superioara. La atelierele "Serge Lutyen's" din Paris, doi tineri creatori de parfumuri s-au alaturat echipei: Frederic Malle, care da o sansa amatorilor de miasme sa creeze parfumul visurilor lor, si Kilian Hennessy, care s-a inspirat, pentru noua sa colectie, din "Florile Raului" ale lui Baudelaire.
Intreaga colectie de parfumuri este "intunecata si misterioasa", iar creatorul si-a dorit sa "vrajeasca" publicul, asa cum a fost vrajit Rimbaud.
Hennessy spune ca incepe prin a