Cum poate Knowledge Managementul (KM) sa puna la adapost companiile de criza financiara.
Companiile care fac restructurari pierd, pe langa angajati, si o serie de informatii importante pentru organizatie, informatii care s-au adunat odata cu esecurile si succesele inregistrate de-a lungul timpului.
O solutie pentru ca acestea sa nu se piarda poate fi Knowledge Managementul, concept care incearca sa administreze toate informatiile formale si informale dintr-o companie in asa fel incat sa fie luate cele mai bune decizii in cele mai bune situatii date.
"Datorita instabilitatii economice, putem asista la un avant puternic al conceptului de KM. Ceea ce este ingrijorator insa este faptul ca multe din companiile care in prezent isi reduc activitatea si concediaza angajati vor pierde si cunostintele pe care acestia le detin si care se pierd", explica Cristian Avram, senior partner al Natural Step Consulting, companie infiintata anul acesta si care desfasoara proiecte de Corporate Social Responsibility, Triple Bottom Line sau Knowledge Management (KM).
Astfel, implementarea conceptului de Knowledge Management, necunoscut inca mai ales pentru cele mai multe dintre companiile romanesti, ar putea fi accelerata in prima jumatate a anului 2009, cand, potrivit estimarilor, multe organizatii ar putea fi nevoite sa concedieze un numar destul de mare de angajati, ca efect indirect al crizei financiare mondiale.
Ce se va intampla cu toate cunostintele detinute de cei care vor parasi companiile respective? In opinia specialistilor, acestea trebuie inglobate in cultura organizationala, pentru a nu se pierde.
Pe piata autohtona, la capitolul Knowledge Management stau foarte bine companiile de cercetare-dezvoltare si cele din industria farmaceutica.
"Eu prognozez un viitor stralucit pentru KM in sectorul financiar-bancar, unde cantitatea de in