Exit-poll-urile - dat fiind numărul mare de colegii, totuşi, uninominale şi, ca atare dificultatea extrapolării pe partide - pot da erori destul de mari. Dar nu până la a acredita vreo formaţiune cu peste 50%. Aşa că să aşteptăm de la BEC, peste vreo săptămână, să ştim exact care partid şi cu ce scor a câştigat, precum şi care vor rămâne pe dinafară. Rezultatele definitive, prefigurate, de altfel, de sondaje, vor arăta însă dacă suntem &icir Exit-poll-urile - dat fiind numărul mare de colegii, totuşi, uninominale şi, ca atare dificultatea extrapolării pe partide - pot da erori destul de mari. Dar nu până la a acredita vreo formaţiune cu peste 50%. Aşa că să aşteptăm de la BEC, peste vreo săptămână, să ştim exact care partid şi cu ce scor a câştigat, precum şi care vor rămâne pe dinafară. Rezultatele definitive, prefigurate, de altfel, de sondaje, vor arăta însă dacă suntem &icir
Exit-poll-urile - dat fiind numărul mare de colegii, totuşi, uninominale şi, ca atare dificultatea extrapolării pe partide - pot da erori destul de mari. Dar nu până la a acredita vreo formaţiune cu peste 50%. Aşa că să aşteptăm de la BEC, peste vreo săptămână, să ştim exact care partid şi cu ce scor a câştigat, precum şi care vor rămâne pe dinafară.
Rezultatele definitive, prefigurate, de altfel, de sondaje, vor arăta însă dacă suntem în continuare Republică semiprezidenţială, în care structura Parlamentului ar trebui să determine din start şi culoarea Guvernului. Sau dacă desemnarea Premierului - chiar cu riscul unui Cabinet minoritar - nu depinde de voinţa politică a partidelor, ci de persuasiunea şi decizia exclusive ale Preşedintelui. Oficializându-se astfel o putere prezidenţială cvasiabsolută.
Dilema se va afla în sala de plen a Parlamentului, care ar putea respinge, de două ori, opţiunea Preşedintelui. Ceea ce ar însemna dizolvarea lui şi alegeri anticipate. Îşi imagine