Vezi galeria fotoBianca Ioan, director de marketing la Asebuss: Cei care analizeaza si gandesc solutii pe termen lung vor inclina catre a investi intr-un program de MBA/EMBA chiar in acest moment al crizei. Valabil si pentru strategia firmelor cu privire la investitia in training, unele vor taia pur si simplu bugetul, altele vor considera ca e mai avantajos sa continue investitia in oameni. Obiectivul declarat al programelor de MBA sau Executive MBA este sa livreze manageri mai buni si mai bine pregatiti decat cei care nu au absolvit programe de master de business. Care sunt atuurile absolventilor de MBA in fata celorlalti candidati pe un job in perioade de criza?
Piata programelor de MBA si Executive MBA, estimata la aproximativ 5 milioane de euro, a inceput sa creasca puternic abia in ultimii ani, pe masura ce a avansat piata fortei de munca, iar companiile si-au rafinat criteriile cu privire la selectia oamenilor. La o prima vedere, o criza economica ar putea incetini avansul pietei de anul viitor. La ce se asteapta coordonatorii programelor de MBA si Executive MBA in 2009? Reprezentantii scolilor de business sunt optimisti, ba chiar cred ca managerii vor incepe sa se preocupe mai mult decat inainte de formarea lor profesionala, in contextul crizei.
"Un program de MBA de buna calitate serveste oricand, si inainte si in timpul si dupa criza, pentru ca se bazeaza pe modele 'axiomatice' de business, validate de mult timp, in regiuni cu dezvoltare economica diferita, pe stiluri si atitudini de management care fac sens mai ales in perioade dificile", spune Adriana Dutescu, director al Bucharest School of Management (BSM), care ofera pe piata locala programul de MBA Romano-Canadian.
Si Roxana Ionita, recruitment coordinator al programului de EMBA al Tiffin University din cadrul Universitatii Bucuresti, considera ca un astfel de program r