Fan Courier, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala de curierat, a inregistrat in ultimele luni o diminuare a ritmului de crestere pana la 20%, in conditiile in care dupa primele opt luni ale anului raporta o crestere de 40% a afacerilor in lei.
"Scaderea cresterii prognozate s-a facut simitita inca din luna octombrie si cu siguranta va continua si in lunile care vin. Cresterea prognozata initial se situa in jurul a 35%, insa in ultimile luni cresterea a fost doar de 20%", a spus Adrian Mihai, unul dintre cei trei actionari ai companiei.
Fan Courier este printre primele companii de pe piata care face publice rezultatele din ultimele luni, majoritatea jucatorilor nedorind sa comunice evolutia din perioada septembrie-noiembrie.
Fan Courier a incheiat anul trecut cu afaceri de 31 de milioane de euro potrivit Ministerului Finantelor, pentru acest an fiind bugetate afaceri de peste 40 de milioane de euro.
Fan Courier a demarat anul trecut constructia unui nou sediu, investitia fiind estimata la 8,5 milioane de euro, fara teren. In prezent compania continua investitia, insa in conditiile in care criza va deveni mai acuta ia in considerare blocarea acesteia.
"Daca actuala situatie de criza se agraveaza si persista, ne vom vedea nevoiti sa inghetam investitiile, conservand totul la nivelul la care se vor gasi acele investitii la momentul respectiv", a spus Adrian Mihai, care a adaugat ca acutizarea crizei ar putea aduce dupa sine inclusiv reduceri de personal.
De altfel, reprezentantii Fan Courier au declarat anterior ca nu vor mai investi in marirea flotei, ci se vor concentra doar pe schimbarea masinilor vechi, in conditiile in care pentru anul viitor si-au bugetat un avans al afacerilor de 10%, la un nivel mult mai scazut comparativ cu boomul din ultimii ani.
"Este foarte greu de prognozat in acest moment ce se v