Prabusirea vanzarilor de masini noi a influentat puternic vanzarile de sisteme de navigatie prin parteneriate cu dealeri auto, insa piata locala are inca resurse suficiente de crestere pentru a asigura un ritm de avans al afacerilor de 60-70% si pentru anul 2009, estimeaza compania Sheba Distribution, reprezentantul pe piata locala al Garmin, unul din cei mai mari jucatori mondiali de pe piata de echipamente GPS.
"Importurile de masini second-hand au fost un factor destabilizator pentru vanzarile pe care le faceam prin dealerii auto. Scaderea vanzarilor de masini noi a omorat practic acest business. Totusi faptul ca apar masini noi in Romania inseamna ca nu ramanem fara clienti. Nu cred ca vom cadea odata cu piata auto. Daca in acest an piata a fost de circa 100.000 de sisteme de navigatie, iar in Romania sunt 3 milioane de masini, este clar ca avem in continuare piata, chiar daca pentru sisteme mai ieftine", spune Bogdan Condurateanu, director tehnic al Sheba Distribution.
Compania estimeaza pentru acest an un rulaj de aproximativ 2,3 milioane de euro, fata de 1,4 mil. euro in 2007, cand profitul a fost de 0,3 mil. euro.
"Estimam o crestere de 60-70% a cifrei de afaceri in acest an. La sfarsitul lunii septembrie deja am vandut cat in tot anul trecut. Speram ca ultima luna din an sa fie cel putin la fel de buna ca anul trecut, cand in decembrie am facut 25% din cifra de afaceri", adauga Condurateanu.
Compania vinde produsele Garmin prin retele precum Cora, Flanco, Auchan, Domo, Real si Germanos dar si prin magazinul propriu din Bucuresti - prin care sunt deserviti clienti din categoria premium, care achizitioneaza sisteme scumpe. Pe langa sistemele de navigatie, compania vinde si echipamente care sunt utilizate in topografie. Condurateanu spune ca se asteapta ca, per ansamblu, 2009 sa fie un an dificil, ca urmare a crizei economice. "Ne astep