Agentia de turism CMB Travel, unul dintre jucatorii importanti pe piata locala de profil, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de circa 7,2 milioane de euro, in crestere cu 2,25% fata de anul trecut.
"Veniturile obtinute in primele zece luni de anul acesta s-au ridicat la aproximativ 6 milioane de euro din turismul intern si extern, ticketing si evenimente organizate", a declarat Roxana Balcescu, director executiv al agentiei.
Ea a mai spus ca profitul brut in primele zece luni anul acesta a fost cu 18% mai mare decat in aceeasi perioada anul trecut, ajungand la 433.000 de euro.
"Am initiat o schimbare de strategie incepand cu anul trecut, respectiv de reorientare dinspre interesul pentru cota de piata inspre optimizarea costurilor si cresterea profitabilitatii", a spus ea.
Cel mai mare procent in cifra de afaceri a agentiei il detine segmentul de ticketing, care a generat 43% din veniturile totale.
"De asemenea, segmentul de organizare de evenimente a adus 28,7% din cifra de afaceri din aceasta perioada, in timp ce segmentul de turism intern si extern a generat aproape 24%", a mentionat ea.
Cele mai cautate destinatii externe de vacanta pentru romani au fost Turcia, Spania, Grecia, Portugalia. "Ca destinatii interne de vacanta s-au remarcat Mamaia si Neptun-Olimp", a mentionat ea.
Pachetele charter de vacanta pentru sejururi in Turcia au avut preturi incepand cu 600 de euro si pana la 2.800 de euro, in timp ce sejururile in Spania s-au vandut de la acelasi pret de 600 de euro pana la 1.300 de euro.
Principalul obiectiv al anului viitor este cresterea ponderii activitatii de organizare de evenimente, care reprezinta in momentul de fata circa 29% din total venituri.
"Vom creste ponderea activitatii de organizare de evenimente. Pe de alta parte, pe segmentul de business travel va avea loc o optimizare, o diminua