Francesco Taddonio, directorul general al Pernod Ricard pentru Europa Centrala si de Est, spune ca vanzarile de whisky de pe piata locala inregistreaza cel mai rapid avans in portofoliul mondial al grupului, Romania avand sanse sa ajunga in top trei al celor mai mari consumatori pe acest segment.
"Criza financiara va afecta industria bauturilor alcoolice in mod sigur, dar intr-un mod mai bland decat in alte industrii, pentru ca piata pe care activam nu este una ciclica. Oamenii sunt atasati de branduri, iar multe dintre brandurile noastre au o istorie de cel putin 200 de ani, perioada in care au vazut si au supravietuit multor crize. De aceea, nu ne vom schimba planurile investitionale pana in decembrie, iar daca anul viitor va fi nevoie sa facem schimbari, ne vom adapta", a declarat reprezentantul gigantului francez Pernod Ricard.
Francesco Taddonio, 48 de ani, absolvent al scolii de afaceri ESSEC, face parte din managementul Pernod Ricard din 1987. In ultimii 21 de ani, el a ocupat diverse functii in cadrul companiei, atat in departamentele de marketing si vanzari, cat si in cel financiar, din 1997 el coordonand diferite divizii ale grupului.
Din octombrie 2007, Taddonio este director general al Pernod Ricard pentru Europa Centrala si de Est, coordonand din Paris, sediul central al companiei, activitatile producatorului din Germania, Elvetia, Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria, Romania, Slovenia, Bosnia, Croatia, Serbia, Muntenegru, Albania si Bulgaria.
"Pe piata noastra, cel mai greu va fi in Statele Unite ale Americii, insa China va continua sa inregistreze cresteri de aproximativ 10% pe an, iar India de 7-10% pe an. In Romania se va resimti de asemenea o incetinire a ritmului de crestere, insa chiar si asa tot va ramane una dintre pietele Pernod Ricard cu cel mai rapid ritm de crestere", estimeaza Taddonio.
Potrivit reprezenta