Atentia managerilor se indreapta, in perioade de tensiune economica, dinspre partea de dezvoltare a unei companii catre reducerea de costuri. Mai importanta insa decat taierea de bugete ar trebui sa fie investitiile pe care managerii le fac in angajati.
"Prioritar ar fi acum sa nu se taie bugete, ci sa existe o mai mare atentie inspre unde se investesc banii. Daca pana acum puteai sa investesti in ceva fara sa fii 100% sigur ca vei avea un rezultat, de-acum inainte nu va mai fi posibil. Daca ne referim la industria trainingului, inainte puteai sa-ti permiti sa incerci sa investesti niste bani in training stiind ca angajatii vor fi multumiti dupa aceea, insa la ora actuala trebuie sa te asiguri ca trainingul va avea un rezultat clar si ca impactul pe care il are trainingul va fi real. Altfel, exista riscul sa investesti o suma mare de bani si sa nu obtii niciun rezultat. In perioada aceasta de criza este destul de riscant", explica Alexandru Aleman, country manager al Krauthammer Romania, companie specializata in consultanta bazata pe training si coaching, care are sediul central in Bruxelles.
Krauthammer, care are 190 de consultanti in Europa, a intrat pe piata romaneasca anul acesta, in special ca urmare a faptului ca existau numerosi clienti ai companiei pe piata locala.
"Deschiderea biroului era in plan pentru anul urmator, insa deoarece a aparut un proiect international care necesita un trainer in Romania, am ales sa deschidem mai repede biroul de aici", mai spune Aleman, precizand ca intr-un scenariu optimist, adica daca organizatia nu va fi afectata de criza financiara, vor fi angajati inca trei traineri pana la sfarsitul anului viitor la nivel local.
Un alt motiv pentru care Krauthammer a ales Romania pentru a dechide o filiala este faptul ca aceasta este una dintre cele mai nou intrate tari din Uniunea Europeana, unde se poate