In medie, un manager trimite peste 30 de e-mailuri zilnic, cea mai mare parte destinata partenerilor de business. Mai mult decat atat, in multinationale, principalul mijloc de comunicare intre angajati care lucreaza in diferite colturi ale lumii sunt e-mailurile. Un e-mail neclar, prea lung sau care contine date gresite poate da multe batai de cap angajatilor si poate ingreuna comunicarea si businessul.
"Redactarea e-mailurilor este foarte importanta mai ales intr-o multinationala cum este Coca-Cola, noi fiind prezenti in peste 200 de tari. Suntem o organizatie foarte imprastiata geografic, tarile sunt grupate in unitati de business, unitatile de business sunt grupate in grupuri geografice", explica Vlad Bog, capabillity and development director The Coca-Cola Company si director al Coca-Cola University care coordoneaza regiunea Eurasia a companiei.
Asadar, angajatii au proiecte cu geografii extinse in care trebuie sa colaboreze cu foarte multi oameni dintre care pe unii nu i-a vazut vreodata si cu care colaboreaza doar ca urmare a unui proiect.
Cu toate acestea, abilitatea de a comunica bine in scris se bucura de mai putina atentie din partea managerilor decat ar merita, insa uneori acest lucru poate face diferenta intre un manager si altul.
"Abilitatile avansate in domeniu sunt cele care, de multe ori, propulseaza profesional indivizii, sunt cele care fac diferenta dintre un bun profesionist si un bun profesionist pus in valoare si recunoscut ca atare", este de parere Slavita Carmazan, workforce development manager in cadrul grupului APT, care ofera servicii de resurse umane, leasing de personal si relatii publice
Unul dintre lucrurile pe care este bine sa le stim atunci cand redactam un e-mail este ca nu trebuie sa descurajam receptorul si nu trebuie sa-i transmitem acestuia mesaje negative.
"Suntem in locatii diferite. Dac