Imaginea Statelor Unite a fost promovată pe plan internaţional prin intermediul media, după ce, imediat după atentatele din 2001, reprezentanţi ai principalelor studiouri americane s-au întâlnit, la Casa Albă, cu fostul consilier al lui Bush, Karl Rove, informează New York Times.
În cadrul reuniunii de la Casa Albă, Karl Rove a cerut industriei americane de divertisment să se implice în îmbunătăţirea imaginii Statelor Unite în străinătate. Una dintre ideile aflate în centrul acestei strategii era să se furnizeze filme şi show-uri TV americane audienţelor din alte ţări, în special din cele musulmane, pentru a crea publicului o impresie mai bună despre America. În urma discuţiilor din 2001, au existat puţine rezultate tangibile, cum ar fi mai multe opţiuni de susţinere a războiului împotriva terorismului prin intermediul anunţurilor sociale şi pachete de DVD-uri gratuite trimise militarilor americani din teatrele de operaţiuni, arată Mediafax.
Din 2001 până acum, companiile media au obţinut tot ce au vrut, chiar dacă administraţia de la Casa Albă nu şi-a atins obiectivele. Astfel, în ultimii opt ani, cultura pop americană, deja populară, a înflorit în jurul lumii, în timp ce opiniile publicului referitoare la Statele Unite s-au îmbunătăţit. Serialul de televiziune "CSI" este actualmente mai popular în Franţa decât în Statele Unite, în timp de filmele lansate de studiourile de la Hollywood vând mai multe bilete în străinătate decât pe teritoriul american. În plus, un remake rusesc al serialului american "Married With Children / Familia Bundy" a fost atât de popular încât Sony, producătorul show-ului, a angajat din nou echipa de scenarişti originală pentru a realiza noi episoade pentru serialul din Rusia. Cultura pop americană s-a răspândit chiar şi în lumea musulmană.
Până acum, popularitatea culturală nu s-a tradus prin noi p