Liderii companiilor care au trecut prin perioade dificile in trecut sunt cei mai pregatiti sa gestioneze businessurile intr-un context economic instabil. Ce planuri au executivii pentru perioada de criza? Sunt pregatiti managerii sa faca fata unor ajustari economice bruste? La ce trebuie sa fie atent un executiv in perioadele de criza economica?
Cel mai frecvent si mai sustinut repros care li s-a adus managerilor romani de-a lungul anilor in care cifrele de afaceri ale companiilor pe care le conduc au crescut cu 30-40%, iar profiturile s-au dublat sau chiar s-au triplat, a fost ca... nu este meritul lor. Perioada de tensiune economica actuala este cel mai bun context pentru executivii romani sa demonstreze contrariul.
"Crisis is what you make of it" (criza este ceea ce reusesti sa scoti din ea, felul in care reusesti sa o valorifici - n.r.), spune Vivian Diaconescu, Chief Operating Officer al A&D Pharma Marketing & Sales, divizia de servicii de marketing si vanzari a celui mai mare grup din industria farmaceutica locala.
Executivii de top din toate industriile s-au pus in miscare in ultimele luni si au dezbatut criza si efectele pe care le-ar putea avea asupra pietei locale in zeci de sedinte si video-conferinte si felul in care pot sa minimizeze efectele negative si sa identifice noi oportunitati de business. Practic, nicio companie si nicio decizie nu au ramas "neatinse" de simptomele unei posibile incetiniri economice. Cat de pregatiti sunt executivii sa gestioneze perioada de recul economic cum este cea pe care o traversam in prezent?
Desi evita sa dea cifre cu privire la procentul executivilor pregatiti sa gestioneze businessuri in contexte dificile de piata, Radu Manolescu, managing partner al companiei de executive search K.M. Trust & Partners, se rezuma sa afirme ca, din pacate, numarul acestora este "prea m