Compania vede posibila o dublare a numarului de magazine in 2009, pe fondul tendintei de scadere a chiriilor pentru spatiile comerciale
Proton Tehnologies, companie care a comercializat serviciile si produsele Orange pana in primavara acestui an, cand a fost preluata de Vodafone, estimeaza ca va incheia anul cu un numar de 80 de magazine si evalueaza posibilitatea de a-si dubla reteaua anul viitor, pe fondul scaderii chiriilor.
"Planurile nostre nu s-au schimbat deocamdata, ne extindem. De exemplu, vom deschide magazine in Moinesti si Braila si in acest context angajam personal si ne propunem sa terminam anul 2008 cu 80 de locatii eficiente, fata de 73 de locatii in aprilie 2008", a declarat pentru ZF Gabriel Sandu, director general al Proton Tehnologies. "Pentru anul viitor speram chiar sa deschidem mai usor cele 80 de locatii pe care ni le-am propus, avand in vedere trendul de scadere a chiriilor din ultima perioada si faptul ca apar tot mai multe spatii bune de inchiriat si disponibile", a adaugat el. Planul de extindere a retelei de magazine trebuie sa primeasca acordul de la Vodafone Romania. Dupa ce a vandut catre Vodafone un pachet de 66% de actiuni, Gabriel Sandu a pastrat diferenta de 34% din titlurile retailerului si a pastrat functia de management. Presedintele board-ului Proton este Karsten Wildberger, director comercial pe segmentul consumer la Vodafone.
La data achizitiei de catre Vodafone, in martie 2008, reteaua de distributie a Proton cuprindea 73 de magazine, cele mai multe fiind situate in judetele Suceava, Iasi, Brasov, Constanta, Cluj si in Bucuresti.
Sandu spune ca, in afara trendului de scadere a chiriilor, Proton nu resimte pentru moment scaderi ale vanzarilor, insa anticipeaza o scadere in 2009. "Contextul de piata devine tot mai greu previzibil chiar si pe termen scurt. Deocamdata, din analiza vanzarilor din u