Compania Nationala de Drumuri Nationale si Autostrazi (CNADNR) va receptiona circa 415 kilometri de autostrada in urmatorii doi ani, avand in vedere contractele semnate in ultimii trei ani.
La sfarsitul lui 2010, in urma contractelor incheiate, reteaua de autostrazi si drumuri cu profil de autostrada va ajunge la 678 de kilometri, fata de 263 cat avem in prezent (inclusiv centura Pitestiului).
Ministerul Transporturilor a semnat anul acesta un numar record de contracte de executie a unor lucrari majore de infrastructura, care ar putea revitaliza piata constructiilor in urmatorii doi ani, intr-un moment in care piata imobiliara este in declin. Totusi in acest an nu a fost livrat niciun kilometru de autostrada, "record" care nu a mai fost inregistrat din 2005.
Anul viitor ar putea fi finalizati circa 150 de kilometri de autostrada, care constau in doua tronsoane ale autostrazii Transilvania (Suplacu de Barcau-Bors si Campia-Turzii-Cluj Vest) si in largirea la doua benzi a centurii de nord a Capitalei si a centurii Ploiestiului. In plus, avand in vedere contractele semnate in ultimii doi ani, in 2010 ar putea fi finalizati inca 264 de kilometri de autostrada.
Spre comparatie, din 2004 pana anul acesta au fost construiti doar 66 de kilometri de autostrada din totalul de 263 de kilometri, din cauza numarului redus de contracte majore de infrastructura semnate in perioada 2000-2004, cand au fost incepute doar proiectele de executie ale autostrazii Bucuresti-Cernavoda si a Autostrazii Transilvania.
"Anul viitor vor fi finalizate cele doua tronsoane ale Autostrazii Transilvania pe care se lucreaza in prezent (Suplacu de Barcau - Bors si Campia Turzii - Cluj Vest - n.r.), largirea centurii de nord a Bucurestiului si centura Ploiestiului, insa numai daca va fi asigurata finantarea. Celelalte proiecte de autostrazi au termene de finalizare i