Subsidiara locala a companiei americane Kingston Technology, producator de memorii RAM pentru PC-uri si stick-uri USB, apreciaza ca trendul pronuntat de scadere a preturilor de vanzare a memoriilor vor forta compania sa isi creasca vanzarile cu 30% anul trecut pentru a-si pastra constanta cifra de afaceri.
Kingston Romania a raportat afaceri de 9,2 mil. $ (7,1 mil. euro) in primele zece luni ale anului, in crestere cu 5% fata de perioada similara a anului trecut.
Compania anticipa un rulaj de 13 mil. dolari (8,4 mil. euro) pana la finele lui 2008, obiectiv pe care l-a revizuit pe fondul crizei financiare si a eroziunii preturilor. "Pretul mediu al memoriilor flash USB a scazut cu aproape 50% anul acesta, la circa 7 dolari (5,4 euro) pe unitate, in timp ce capacitatea de stocare medie a urcat de la 1,5 la 3 GB", a declarat Mihai Marcu, directorul de dezvoltare al Kingston in Romania, Moldova si Bulgaria.
El se asteapta sa incheie 2008 cu un rulaj apropiat de cel raportat anul trecut - 10 mil. dolari (7,3 mil. euro).
Kingston a vandut in Romania peste 616.000 de stick-uri USB si carduri de memorie in primele zece luni ale anului, cu 67% mai multe ca anul trecut. Numarul de module RAM a urcat cu 68%, la peste 161.000 de unitati.
Cele mai bine vandute produse sunt memoriile DDR2 de 2GB, respectiv flash-urile de 8, 4 si 16 GB. Modelele de 32 GB si 64 GB, care a fost recent lansat si are un pret de aproximativ 480 de lei (125 euro), reprezinta 10% din vanzari.
Marcu estimeaza piata de memorii flash USB la peste 1,1 milioane de unitati anul acesta. Kingston tinteste o cota de de aproximativ 25%.
Pretul mediu de vanzare este asteptat sa scada la aproximativ 5 dolari (3,9 euro) pe unitate anul viitor. Dispozitivele cu capacitate de stocare de 1 GB au disparut, iar vanzarile celor de 2 GB incep sa scada usor. Rivalul american SanDisk va