Uniunea Europeana (UE) obliga constructorii auto sa scada cu 18% nivelul emisiilor de dioxid de carbon la masinile noi, in urmatorii sase ani. "Acordul reprezinta un compromis intre nevoia de protectie a mediului si necesitatile industriei auto din Europa, grav afectata de criza economica", a precizat parlamentarul britanic Martin Callanan.Totusi, decizia UE a fost criticata de catre organizatiile de mediu, care au declarat ca aceasta masura este in avantajul marilor producatori auto europeni si
Uniunea Europeana (UE) obliga constructorii auto sa scada cu 18% nivelul emisiilor de dioxid de carbon la masinile noi, in urmatorii sase ani.
"Acordul reprezinta un compromis intre nevoia de protectie a mediului si necesitatile industriei auto din Europa, grav afectata de criza economica", a precizat parlamentarul britanic Martin Callanan.
Totusi, decizia UE a fost criticata de catre organizatiile de mediu, care au declarat ca aceasta masura este in avantajul marilor producatori auto europeni si subineaza eforturile UE de lupta impotriva schimbarilor climatice.
Ca urmare a deciziei UE, emisiile noilor masini vor trebui sa fie de maxim 130 g CO2/km.
Inainte de a deveni lege comunitara, aceasta masura mai trebuie insa sa fie aprobata de Parlamentul European si de cele 27 de state membre
In forma sa initiala, conform propunerii executivului european, norma ar fi trebuit sa prevada eliminarea in totalitate a emisiilor de CO2 pana in anul 2012, Germania s-a opus, pentru a proteja constructorii BMW si Mercedes.
Sursa: ANE