Zilnic, 140.000 de bucureşteni trec pragul centrelor comerciale. Afluxul maxim de clienţi este adus de sfârşitul de săptămână şi de sărbători. Dacă, de câteva zeci de ani, bărbaţii au fotbalul, bucureştencele şi-au descoperit şi ele, recent, sportul preferat. Shoppingul. Nicio săptămână fără cumpărături. Aceasta pare să fie deviza celor mai mulţi locuitori din Capitală din era mallurilor. Chiar şi pe timp de criză, unul din doi locuitori ai Capitalei trece săptămânal pragul unui centru modern de cumpărături din cele cinci lansate în ultimii 10 ani. În fiecare zi, numărul vizitatorilor este în medie de aproximativ 140.000 de persoane.
„Traficul mallurilor creşte considerabil în zilele de weekend şi în perioada sărbătorilor”, spune Marilena Brânzan, director de marketing al Anchor Group, companie ce deţine două centre comerciale în Capitală, Bucureşti Mall şi Plaza România.
La sfârşit de săptămână, fiecare din cele două malluri primeşte între 38 şi 40 de mii de potenţiali clienţi pe zi, iar de sărbători sunt vizitate de 43-48 de mii de bucureşteni. În medie, centrele comerciale din cartierele Drumul Taberei şi Vitan beneficiază de un trafic de 30-35 de mii de persoane în fiecare zi.
Liberty Center, trafic-record la deschidere
La un trafic la fel de numeros ţinteşte şi cel mai nou proiect de profil de pe piaţa autohtonă, Liberty Center din cartierul Rahova. Deşi este construit într-o zonă unde puterea de cumpărare a locuitorilor nu este printre cele mai mari din Bucureşti, proprietarii mizează pe apropierea de kilometrul zero al Capitalei.
Centrul comercial, amplasat la numai trei minute de mers cu maşina de Piaţa Unirii, se aşteaptă la o medie de 30 de mii de vizitatori pe zi. În primul weekend de la lansare, Liberty Center a fost vizitat de 125.000 de persoane. Adică în fiecare zi a atras un trafi