Trădând îngrijorarea faţă de o scădere abruptă a numărului de pasageri, companiile aeriene încearcă să-şi menţină măcar o parte din clienţii clasei business, venind cu discounturi de 15-20% pe durata iernii. «Zbor de două ori pe lună spre Spania, şi de fiecare dată la business class. Nu singur, ci împreună cu cåţiva colegi din companie», spune reprezentantul unei companii de construcţii spaniole cu activitate pe piaţa romånească. „Dar, dat
Trădând îngrijorarea faţă de o scădere abruptă a numărului de pasageri, companiile aeriene încearcă să-şi menţină măcar o parte din clienţii clasei business, venind cu discounturi de 15-20% pe durata iernii.
«Zbor de două ori pe lună spre Spania, şi de fiecare dată la business class. Nu singur, ci împreună cu cåţiva colegi din companie», spune reprezentantul unei companii de construcţii spaniole cu activitate pe piaţa romånească. „Dar, dat fiind contextul actual, voi reduce bugetul pentru deplasări. Probabil că voi rezerva bilete la clasa economic“, adaugă acesta. De regulă, un bilet la clasa business pe ruta Bucureşti-Barcelona costă aproximativ 1.000 de euro, în timp ce, la economic, preţul este aproximativ 450 de euro.
Potrivit IATA, traficul internaţional de pasageri a scăzut în luna octombrie cu 1,3% după ce în septembrie consemnase un recul de 2,7%. În aceeaşi perioadă, gradul de ocupare a aeronavelor a fost de 75%, cu aproximativ 2% sub media lunii octombrie 2007. Potrivit lui Giovanni Bisignani, directorul general şi CEO al IATA, industria aviatică încă se află în stare critică. „Ne bucurăm pe de-o parte de scăderea preţului petrolului, dar recesiunea devine duşmanul numărul unu al profitabilităţii companiilor aeriene“, spune acesta.
Pentru a preveni un recul drastic al gradului de încărcare al aeronavelor, în condiţiile în care, pe fondul crizei economice mondiale, consumatorii şi-au redus cheltu