Tezele cu subiect unic au început, dascălii au fost instruiţi, informaţi şi pregătiţi să preia parole şi subiecte, să supravegheze elevii, să corecteze lucrările, să rezolve posibilele contestaţii şi să centralizeze rezultatele. Totul conform metodologiei, care însă prevede şi o remuneraţie pentru aceste activităţi. Sumele ar fi trebuit stabilite printr-un ordin al ministrului, care însă nu a mai apărut. Campania electorală, alegerile şi tot ce se întâmplă după aflarea rezultatelor i-au făcut pe mai-marii de la Bucureşti să uite pentru a nu ştiu câta oară de profesori. Nu de salariile lor, ci de sumele de bani pe care cele 825 de cadre didactice care participă la tezele cu subiect unic ar trebui să le primească. În metodologia de organizare a acestora este prevăzută şi o remuneraţie pentru profesori, care trebuia stabilită printr-un ordin al ministrului. Tezele cu subiect unic au început, dar ordinul nu a mai apărut.
Plicurile cu subiecte străbat câţiva kilometri 13.500 de elevi doljeni din clasele a VII-a şi a VIII-a vor susţine astăzi teza cu subiect unic la limba şi literatura română. La ora 9.00, persoanele de contact din centrele de comunicare, adică profesorii care au primit în aceeaşi zi parola cu care pot accesa site-ul cu subiecte, le vor descărca, le vor multiplica şi le vor distribui în centrele de examen. „În Dolj există cele mai multe centre de comunicare din toată ţara, 70, la care sunt arondate maximum şase unităţi de învăţământ. De la centru la şcolile arondate nu este o distanţă mai mare de 20 de kilometri. Sperăm însă ca până în 2011 fiecare şcoală să aibă acces la subiecte“, a explicat Alexandrina Năstase, inspector de specialitate din cadrul ISJ Dolj. La această teză există un singur caz special, un elev de la Liceul Independenţa Calafat, care a solicitat să susţină examenul acasă pentru că este bolnav.
Rezultatele, după vacanţă Lu