Dupa ce ani de-a randul au fost cei mai mari consumatori de pe pietele internationale, americanii si-au schimbat radical atitudinea in urma crizei financiare si sunt mult mai creativi atunci cand vine vorba sa puna bani deoparte.
Un lucru rau nu vine niciodata singur si se pare ca, desi primul fior al crizei financiare abia a trecut, americanii nu pot inca sa stea linistiti gandindu-se ca vor veni vremuri mai bune.
Panica de pe Wall Street s-a mai calmat in ultimele cateva saptamani, iar bancile au devenit mai putin reticente la ideea de a face imprumuturi. Insa in saptamanile care au trecut de la inceperea crizei din sistemul financiar american, cele mai multe familii din SUA nu s-au linistit, ba chiar si-au creat un adevarat sistem de supravietuire, scrie International Herald Tribune.
Brusc societatea americana caracterizata de consumerism a inceput sa consume mult mai putin decat inainte. Cifrele care reies din analizele din prezent sunt incredibile. Vanzarile de autovehicule noi au scazut cu 32% in trimestrul trei. Rata consumului pare sa intre in scadere anul viitor pentru prima data din 1980, iar amploarea acestui declin ar putea fi probabil cea mai mare inregistrata din 1942 pana in prezent.
Situatia de pe Wall Street pare sa nu mai fie chiar atat de critica, insa increderea scazuta a consumatorilor a devenit principala problema a economiei americane. Nimeni nu pune la indoiala faptul ca familiile din Statele Unite trebuie sa faca economii mai mari decat in ultimii 20 de ani. Insa daca toti acesti oameni isi schimba comportamentul de consum atat de brusc, acest lucru ar putea cauza efecte dezastroase in ceea ce priveste evolutia economica a tarii.
Dealerul american de electronice Circuit City a completat deja documentele de intrare in faliment, in timp ce General Motors a anuntat ca se afla in pericol de a ramane fara bani.