Aeroporturile din România ar urma să atragă în următorii şase ani investiţii estimate la peste un miliard de euro. Acestei sume i se vor adăuga între 2011 şi 2018 alte 450 de milioane de euro, destinate aeroportului Otopeni. Dintre cele 17 aeroporturi operaţionale în Romånia, numai pentru patru pot fi alocate fonduri avånd ca sursă bugetul Ministerului Transporturilor (MT), restul depinzånd de finanţarea asigurată de consiliile judeţene, de parteneriatele publi
Aeroporturile din România ar urma să atragă în următorii şase ani investiţii estimate la peste un miliard de euro. Acestei sume i se vor adăuga între 2011 şi 2018 alte 450 de milioane de euro, destinate aeroportului Otopeni.
Dintre cele 17 aeroporturi operaţionale în Romånia, numai pentru patru pot fi alocate fonduri avånd ca sursă bugetul Ministerului Transporturilor (MT), restul depinzånd de finanţarea asigurată de consiliile judeţene, de parteneriatele public-private sau fondurile europene. În 2007, cele patru aeroporturi aflate în subordinea MT - Otopeni, Băneasa, Timişoara şi Constanţa - au acoperit 93% din totalul traficului aerian, adică peste şapte milioane de pasageri. Daniel Achim, director în cadrul MT, anunţă ca viitoare proiecte ale instituţiei modernizarea celor patru aeroporturi prin investiţii care depăşesc 1,5 miliarde de euro. „Cel puţin Otopeni nu va apela la bugetul statului, întrucåt se poate finanţa şi singur“, afirmă acesta.
Luånd în calcul creşterea puternică a numărului de pasageri prognozată pentru următorii ani, ministerul de resort are în derulare proiecte de modernizare a infrastructurii aeroportuare în valoare de circa 615 milioane de euro. Alte 950 de milioane de euro sunt alocate unor proiecte viitoare.
Otopeni, în etapa a treia
Aeroportul internaţional Henri Coandă tocmai a încheiat faza a doua de modernizare, în valoare de 111 milioane de euro.