Ca o consecinta, pe fondul majorarii preturilor carburantilor in ultimii ani si al demersurilor initiate de comunitatile nord-americane pentru reintroducerea tramvaielor electrice ca alternativa la autobuzele diesel, o parte dintre cei mai mari beneficiari pe acest segment au fost producatorii europeni de tramvaie.
Pe masura ce guvernul american se straduieste sa sprijine un program de extindere a infrastructurii pentru a contrabalansa recesiunea accentuata, industria tramvaielor ar putea reprezenta unul dintre elementele cheie pentru revitalizarea economiei americane si pentru imbunatatirea eficientei energetice a tarii, scrie International Herald Tribune. .
"Daca obtinem un program de finantare la nivel federal, o serie de orase isi vor arata interesul in acest sens", a declarat Jeffrey Boothe, un avocat din Washington specializat in probleme de transport public. "Numai absenta banilor de provenienta federala genereaza reticenta."
Mai mult, exista o varietate de impedimente care trebuie depasite, in special deoarece statul si guvernele locale se straduiesc sa vanda obligatiuni in mijlocul unui colaps al pietei creditelor.
Insa situatia nu impiedica companii europene precum Siemens in Germania, AnsaldoBreda in Italia, CAF in Spania sau Skoda in Cehia sa isi creioneze locul in fruntea listei firmelor care furnizeaza tramvaie noi pentru una dintre cele mai importante piete care solicita astfel de mijloace de transport. Competitia externa Europei vine din partea companiilor Bombardier din Canada si Kinki Sharyo din Japonia.
In al doilea trimestru din 2008, utilizarea transportului public s-a majorat cu 5,2 procente, in timp ce utilizarea tramvaielor a crescut cu 12,3 procente, potrivit Asociatiei americane de trasport public (APTA).
In cursul anului anterior, aproximativ 2.900 km de linii de tramvai erau operationali sau planif