Circa 15% din magazinele online sunt supuse tentativelor de fraudă, fie că este vorba de comenzi false, fie de neplata produselor. Ce soluţii au? Folosirea instrumentelor de plată 100% sigure, realizarea unei baze de date cu clienţii rău-voitori sau, în cazurile extreme, chemarea în instanţă. Înfiinţat în urmă cu cåteva luni, magazinul bricoshop.ro a intrat pe o nişă puţin aglomerată în mediul online: cea a produselor de bricolaj. Cum se afla la început de drum, iar ar
Circa 15% din magazinele online sunt supuse tentativelor de fraudă, fie că este vorba de comenzi false, fie de neplata produselor. Ce soluţii au? Folosirea instrumentelor de plată 100% sigure, realizarea unei baze de date cu clienţii rău-voitori sau, în cazurile extreme, chemarea în instanţă.
Înfiinţat în urmă cu cåteva luni, magazinul bricoshop.ro a intrat pe o nişă puţin aglomerată în mediul online: cea a produselor de bricolaj. Cum se afla la început de drum, iar articolele comercializate de site-ul său sunt de valoare mai mare decåt cele våndute de obicei online, cărţi sau produse IT&C (spre comparaţie, unele dintre cele mai populare produse, generatoarele, costă, în medie, 5.000 de lei), managerul site-ului, Bogdan Arnăutu, a acceptat diverse modalităţi de plată, în ideea de a cåştiga astfel încrederea eventualilor clienţi. Prin urmare, dacă cei mai mulţi comercianţi nu livrează produsele decåt în momentul primirii banilor, utilizatorii bricoshop.ro aveau la dispoziţie atåt plata prin numerar şi prin ordin de plată (OP), cåt şi plata la termen prin filă-cec scadentă la maximum 15 zile.
În ultima lună, în urma unor tentative de fraudă, s-a convins că, în comerţul online, instrumentele de plată trebuie să fie cåt se poate de stricte şi că, „oricåt de serios ar părea clientul, nu trebuie acceptată plata la termen“. Ce s-a întåmplat? „O persoană sună şi pretinde că reprezintă o f