Statele Unite se afla in momentul de fata intr-o situatie asemanatoare cu cea din Japonia de la sfarsitul anilor '90 – o rata a dobanzii de referinta foarte apropiata de zero si necesitatea de masuri pentru prevenirea unei perioade deflationiste. Presedintele Fed, Ben Bernanke, a declarat ca spatiul limitat de manevra ramas pentru reducerea dobanzii de referinta va necesita utilizarea unor politici mai putin conventionale pentru stimularea economiei, cum ar fi achizitia de bonduri de trezorerie – inca un pas catre adoptarea formala a unei politici de „quantitative easing”.
„Sunt mai ingrijorat la acest nivel foarte scazut [al dobanzii de referinta] de efecte similare celor suferite de Japonia.” (James Bullard, presedintele St. Louis Fed)
Vanzarile auto din SUA au scazut in noiembrie cu 37%, atingand cea mai mica valoare a ratei anuale din ultimii 26 de ani. Cele mai afectate companii au fost Chrysler, cu o scadere de 47% (cea mai mare scadere a companiei din 1981), General Motors Corp., cu 41% (a doua scadere de peste 40% din ultimele doua luni, Toyota Motor Corp. cu 34% si Ford Motor Corp. cu 31%. Numarul de automobile si camionete vandute in noiembrie a fost de 746789, fata de 1.18 milioane in aceeasi luna a anului trecut.
Rata anuala a vanzarilor, ajustata sezonier, a ajuns la 10.2 milioane, cea mai joasa din octombrie 1982. Statele Unite se afla in momentul de fata intr-o situatie asemanatoare cu cea din Japonia de la sfarsitul anilor '90 – o rata a dobanzii de referinta foarte apropiata de zero si necesitatea de masuri pentru prevenirea unei perioade deflationiste. Presedintele Fed, Ben Bernanke, a declarat ca spatiul limitat de manevra ramas pentru reducerea dobanzii de referinta va necesita utilizarea unor politici mai putin conventionale pentru stimularea economiei, cum ar fi achizitia de bonduri de trezorerie – inca un pas c