Francezul Jacques Ponty, care a condus in ultimii trei ani operatiunile locale ale Danone, a ales sa-si incheie mandatul din Romania si sa preia un job in cadrul filialei din China a grupului. Ce lasa in urma executivul care a trecut Danone de pragul de vanzari de 100 de milioane de euro?
"In ultimii 22 de ani, de cand fac parte din echipa Danone, mi-am mutat resedinta si locul de munca de zece ori. Am stat sase ani in regiune (Europa de Sud-Est - n. red.), dintre care trei ani si jumatate in Romania, ceea ce reprezinta un mandat obisnuit pentru directorii generali cu cariere internationale", declara Jacques Ponty, care va prelua la inceputul anului viitor conducerea unei filiale chineze a grupului Danone.
Ponty a consolidat pozitia de lider a Danone pe piata iaurturilor, una dintre cele mai dinamice din industria alimentara, dar si una dintre cele mai competitive.
Concurenta pe aceasta piata a crescut puternic odata cu investitiile grupurilor israeliene Tnuva si Muller, cu lansarea de catre Albalact a brandului Zuzu - printre cele mai vandute marci de lactate din Romania - sau cu inovatiile Friesland, liderul pietei de lactate dupa cifra de afaceri.
In 2005, an in care Ponty, 44 de ani, a preluat conducerea Danone Romania, filiala locala a grupului realiza afaceri de 70 mil. euro si un profit net de peste opt milioane de euro. Doi ani mai tarziu, sub conducerea lui Ponty, producatorul local depasea afaceri de 110 de milioane de euro si obtinea un profit net de 9,5 milioane de euro.
Aceste rezultate au fost cu atat mai surprinzatoare cu cat in august 2007 Danone Romania a fost nevoita sa retraga doua loturi de iaurturi cu fructe de pe piata banuite a avea un exces de dioxina, o toxina cancerigena. Ulterior, analizele efectuate de Autoritatea Nationala Sanitar-Veterinara si pentru Siguranta Consumatorului au aratat ca nivelul diox