Desi industria mobilei resimte deja criza financiara globala, retailerul austriac de mobila Kika, ataca acum piata romaneasca considerand-o cu un potential foarte mare, in care companiile cu lichiditati pot profita de situatia actuala.
“Urmatorii doi ani vor fi foarte dificili si in industria de mobila, dar campanile care detin lichiditati vor putea profita de aceasta perioada in detrimentul celor care au nevoie de credit pentru expansiune”, a declarat directorul general al Kika, Paul Koch (foto).
El a mai spus ca investita de 31 milioane de euro necesara pentru deschiderea primului magazin Kika din Romania a fost realizata in mare parte din fonduri proprii, retailerul austriac recurgand doar intr-un procent foarte mic la creditare.
“Kika este o afacere de familie care se bazeaza foarte mult pe investitii proprii. In afara magazinului din Bucuresti am semnat deja pentru inca 5 locatii”, a declarat Alexandu Creanga, country manager Kika.
El a mai spus ca, in urmatorii ani, pe langa locatiile din tara, Kika titeste inaugurarea a inca 2 magazine in Capitala.
Retailerul are in plan sa deschida alte 3 magazine pana la finele lui 2011, in Constanta, Timisoara si Oradea, acestea urmand a fi finantate in mare parte din fonduri proprii care se vor ridica la 30-40 mil. euro.
Noul magazin Kika din Bucuresti este situat in parcul comercial West Park din zona Militari, care are o suprafata totala de aproximativ 250.000 m.p. Cu o suprafata totala de 27.000 m.p, Kika ofera o gama de peste 50.000 de articole, incepand cu segmentul cash&carry si „do it yourself” pana la marci internationale de renume din domeniul design-ului interior.
Astfel, intrarea Kika pe piata locala va inaspri concurenta atat pe segmentul produselor cu preturi accesibile, dar si pe nisa mobilei de lux.
In ceea ce priveste producatorii cu care vor colabora pe segm