Directorul general al companiei plănuieşte tăierea drastică a costurilor. François Fourmont a lansat Loganul cu trei derivate, micul Sandero şi a adus Dacia pe profit. Acum traversează cu compania cea mai neagră perioadă postprivatizare. Două sunt măsurile pe care François Fourmont le va aplica pentru a scoate Dacia din criza pe care o traversează acum.
„Voi reduce stocurile formate în ultimele două luni şi voi tăia anumite costuri, în special cele legate de creşterea capacităţii de producţie, dar şi din biroul central”, explică managerul general al constructorului auto, într-un interviu acordat ziarului „Adevărul”.
Criza financiară globală, dublată de restricţiile la creditare, aceşti doi factori s-au suprapus pe piaţa auto românească aflată deja în derivă.
Invazia maşinilor second-hand începând din iulie, ca urmare a taxei „de poluare” creată de fostul ministru de Finanţe Varujan Vosganian, a scăzut dramatic interesul românilor pentru autoturismele noi.
Această situaţie a luat prin surprindere Dacia. Nu mai departe de vara acestui an se finalizau detaliile legate de creşterea capacităţii de producţie la 400.000 de autoturisme pe an (de la 350.000, acum), măsură ce ar fi urmat să fie pusă în aplicare din 2009.
„Discutam chiar despre introducerea unei a patra echipe (schimbul patru, care ar fi urmat să acopere producţia în weekend, n.red)”, explică Fourmont.
Buget ciopârţit
Ajustarea nivelului stocurilor la vânzări ar putea impune noi întreruperi ale producţiei, într-o primă fază. Dacă măsura nu va fi suficientă, atunci Dacia ar putea apela la scăderea producţiei zilnice, ceea ce impune disponibilizări.
În paralel, directorul general al Dacia a decis să renunţe la o parte din investiţiile planificate pentru anul viitor. „Aveam bugetate investiţii de 250