Investitiile in ferme si majorarea volumelor vandute catre lanturile internationale de magazine au majorat cu 162% valoarea vanzarilor realizate in primele noua luni ale acestui an de grupul Marex din Braila, unul dintre cei mai mari producatori de carne de porc.
"Anul acesta am dublat numarul de porcine fata de aceeasi perioada a anului precedent. In acelasi timp, numarul magazinelor detinute pe plan local de lanturile internationale a continuat sa creasca si o data cu extinderea lor au crescut si vanzarile noastre. De asemenea, in magazinele in care eram deja prezenti, am inregistrat o crestere a volumului vandut", a declarat Marin Moraru, directorul general si actionarul majoritar al companiei.
Astfel, in aceasta perioada, divizia de carne a companiei a inregistrat o crestere a volumului vanzarilor de 149%, cea de preparate de 141%, iar pe segmentul de bauturi si produse pe baza de alcool, avansul a fost de 86%.
"Cresterile la carne si produsele din carne reprezinta rezultatul investitiilor din 2006 si 2007, iar efectul se va extinde si asupra anului 2009. Din pacate rezultatele la bauturi si alte produse din alcool reflecta intarzierea de aproape un an in punerea in functiune a noii fabrici de alcool, care a devenit operationala in septembrie anul acesta", a explicat directorul general.
Investitiile realizate de actionarii Marex in companie s-au ridicat in acest an la peste 10 milioane de euro, cea mai mare parte fiind deja alocata pentru proiectele incepute in 2007. Grupul a inaugurat anul acesta cel de-al doilea complex de crestere si ingrasare a porcilor detinut pe plan local, primele livrari fiind realizate in luna iulie. Complexul, care are o capacitate de 120.000 capete pe an, functioneaza in acest moment la 80% din capacitatea maxima.
De asemenea, noua fabrica de alcool etilic si bioetanol are o capacitate de 30.000 de