Patron al ATS şi membru al APIA, premierul vrea să majoreze taxa de primă înmatriculare la maşinile vechi
Importatorii şi producătorii auto vor reuşi astfel să-şi redemareze afacerile calate de criză
În trecut, Tăriceanu a catalogat maşinile folosite importate din UE adevărate rable, dar chiar RAR îl contrazice: numai 19% au probleme tehniceAcuzat în mai multe rânduri, şi chiar de organismele europene, de discriminare,Guvernul Tăriceanu nu se lasă. Concret, pe turnanta finală, premierul Tăriceanu a anunţat ieri că vrea să majoreze taxa de primă înmatriculare pentru maşinile vechi. În plus, tot pentru a ajuta importatorii şi producătorii de automobile, Tăriceanu a anunţat că vrea să majoreze şi prima de casare din programul "Rabla" de la 800 de euro la "peste 1.000 de euro". În acest context trebuie amintit că premierul Călin Popescu Tăriceanu deţine 85% dintre acţiunile Automotive Trading Services SRL (ATS) - importator Citroën şi că este membru în Consiliul Director al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA)... Or fi şi ceva interese personale la mijloc?
Motivând solicitarea sa, care va fi discutată astăzi în şedinţă de Guvern, premierul susţine că astfel se vor "stimula mai mult cumpărătorii" şi industria auto autohtonă, nu că implicit şi lui îi vor creşte dividendele pentru cele 85 de procente deţinute la ATS, aşa cum reiese din ultima sa declaraţie de interese... "Mâine (astăzi - n.r.) s-ar putea să luăm în discuţie la nivelul şedinţei de Guvern chiar majorarea taxei existente pentru vehiculele de ocazie", a spus Tăriceanu, citat de Mediafax, precizând că pentru creşterea acestei taxe nu este necesar ca Executivul să transmită Comisiei Europene o nouă informare şi că oricum aceasta nu a trimis încă niciun răspuns privind suspendarea taxei auto pentru maşinile noi.
Însoţit fiind de directorul general al Automobile Daci