Executivul ia în calcul majorarea taxei de poluare pentru autoturismele vechi, ca măsură de sprijinire a sectorului auto autohton. Sursa: Arhiva EVZ
Cu o industrie auto în genunchi şi o adevărată invazie de maşini second-hand, guvernul se arată gata să majoreze taxa de poluare auto pentru autovehiculele second- hand. Decizia ar putea fi luată chiar în şedinţa executivului de astăzi, potrivit primului-ministru, Călin Popescu-Tăriceanu.
Taxa de poluare auto pentru vehiculele non-euro, Euro 1, Euro 2 şi Euro 3 va creşte „exponenţial“ în raport cu vechimea maşinii şi va ajunge la un nivel care, în cazul autovehiculelor cu o vechime mai mare de opt ani şi vândute pentru circa 1.000 de euro, va depăşi valoarea de achiziţie, au declarat surse guvernamentale, citate de Mediafax. Majorarea taxei de poluare pentru vehiculele second-hand va fi posibilă după modificarea actualei formule de calcul adoptate în iulie.
Piaţa auto, în scădere cu 50%
Simultan cu această măsură, executivul analizează împreună cu sectorul auto şi creşterea primei de casare la un nivel care să atingă sau să depăşească „pragul psihologic“ de 1.000 de euro, de la circa 800 de euro cât este în prezent, adică echivalentul a 3.000 de lei. Anul viitor, prin programul „Rabla“ vor fi casate circa 60.000 de maşini vechi, cu 50% mai mult faţă de numărul aprobat pentru 2008.
În condiţiile în care piaţa auto din România a scăzut în noiembrie cu circa 50%-55% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit directorului general al Dacia România, François Fourmont, intenţia premierului Tăriceanu de a majora taxa de poluare la importul de maşini second-hand nu poate decât să-i ajute pe producătorii autohtoni.
„Intenţia guvernului de a umbla şi la taxa auto pentru maşinile second-hand este o măsură bine-venită care poate ameliora piaţa