In Romania, in fiecare minut doua femei sunt victime ale violentei domestice. Pentru educarea publicului si sustinerea proiectelor sociale care combat acest fenomen, Avon Romania, cu sprijinul Centrului pentru Jurnalism Independent, a lansat "Campania Respectului pentru Femei".
Cu ocazia lansarii campaniei a avut loc o dezbatere pe aceasta tema, la care au participat Raluca Kisescu - director marketing AVON Romania, Ioana Avadani - director executiv Centrul pentru Jurnalism Independent, Aurora Liiceanu - psiholog, Lidia Stoichici - director de dezvoltare, Touched Romania, Mihaela Mostavi - presedinte, Agentia Nationala pentru Protectia Familiei si Ramona Cirlig - asistent de program, Fondul ONU pentru Populatie.
Comunicatul semnaleaza faptul ca, potrivit datelor Agentiei Nationale pentru Protectia Familiei, numarul femeilor care au depus plangere in primele trei trimeste ale anul 2008 a crescut cu 25 de procente fata de anul trecut, ajungand la 8484. Cele mai multe femei prefera, insa, sa nu depuna plangere la politie impotriva agresorilor.
“Campania Respectului pentru Femei este foarte necesara intr-o societate unde mitul bataii rupte din rai este inca foarte de actualitate", potrivit Ralucai Kisescu, director marketing AVON Romania, citata in comunicat. Faptul ca femeile considera violenta drept una dintre problemele obisnuite intr-o familie constituie principalul motiv pentru care continua sa ramana in compania agresorului, a afirmat Kisescu.
"De aceea, pe termen lung, aceasta campanie isi propune sa educe tinerele femei ca violenta domestica este inacceptabila, fiind o incalcare a drepturilor omului”, a aratat ea.
Bratara respectului
Campania este insotita de o initiativa Avon prin care a fost lansat si in Romania "primul produs global destinat strangerii de fonduri, Bratara Respectului, urmand ca tot