Vanzarile de carte din librariile virtuale au crescut considerabil in ultimii ani, dezvoltand cifre de afaceri de sute de mii de euro. Fie ca au avut sau nu experienta in vanzarea de carti, antreprenorii librariilor online mizeaza marje de profit de pana la 11%.
La numai 23 de ani, Gigel Chiazna a infiintat un anticariat virtual, care s-a transformat pe parcursul timpului intr-o librarie online. Compania Anticariat Online, care administreaza magazinul librarie.net, a fost infiintata in anul 2001, de catre un intreprinzator care abia terminase Facultatea de Informatica din Craiova.
"Totul a pornit cand am dorit sa vand cartile din biblioteca proprie in timpul studentiei. La anticariatul din oras primeam foarte putini bani si mereu cu intarziere.
M-am gandit sa incerc cu anunturi pe internet si ulterior mi-a venit ideea unui anticariat online", a explicat fondatorul companiei.
Planul afacerii a fost simplu: antreprenorul cumpara carti de la anticariat, apoi le punea pe site. "Initial, afacerea s-a limitat la carti de anticariat, abia mai tarziu am inceput cu carti noi si colaborarea cu editurile. Desi atunci nu faceam prea multi bani, m-a motivat sa continui faptul ca mi-a permis sa invat programarea pentru web, un domeniu inca excentric pentru Facultatea de Informatica din Craiova la timpul acela", a adaugat antreprenorul.
Interesul editurilor a fost foarte redus la inceput, din cauza inovatiei pe care o reprezenta o astfel de afacere in acel moment. "A fost foarte greu sa convingem editurile sa colaboreze cu noi, deoarece am fost printre primele magazine de carte. Un reprezentant de la o editura chiar ne-a numit "Anticariat pe sarma" - nici macar nu stia ce inseamna online", a explicat el.
Primii clienti au aparut in urma reclamelor de pe internet. "La inceput google era cam necunoscut, ne faceam reclama prin site-urile de an