Daca unii clienti folosesc internetul doar pentru a-si verifica e-mailul, altii isi petrec majoritatea timpului online, descarcand filme sau muzica. Operatorii ar vrea sa taxeze diferit cele doua categorii de utilizatori.
In Statele Unite, timp de mai multi ani, furnizorii de internet au oferit acces online nelimitat, indiferent de timpul utilizat de catre consumatori pe internet. In momentul de fata insa, situatia pare a se schimba odata cu intentia a trei companii de internet din SUA de a limita accesul celor "mai activi" abonati, impunand limite lunare in ceea ce priveste activitatea acestora.
Time Warner Cable este una din aceste companii ce a initiat un plan prin care le solicita clientilor sa isi selecteze un numar de accesari lunare.
Totodata, compania furnizoare de internet Comcast are in lucru o strategie in acest sens, ce consta in incetinirea vitezei de transfer a conexiunii la internet a utilizatorilor "inraiti", la orele de varf.
Oficialii AT&T au precizat de asemenea ca analizeaza posibilitatea taxarii in functie de volumul de date.
Pe de alta parte, contorizarea internetului ar putea avea un impact major asupra viitorului acestuia in conditiile in care din ce in ce mai multi oameni vizualizeaza filme online sau vorbesc prin intermediul videoconferintelor cu prieteni sau rude. Totodata, companiile media incearca sa determine populatia sa foloseasca internetul cat mai des.
Criticii initiativei companiilor furnizoare de servicii web considera ca limitarea accesului online ar putea intarzia comasarea inevitabila a internetului, televiziunii si computerelor. "In momentul in care creezi o anumita incertitudine asupra costurilor, utilizatorii vor fi mult mai reticenti in a incerca noi aplicatii", a declarat Vint Cerf, directorul Google responsabil de sectorul online.
Totusi, furnizorii de internet argumenteaza ca