Imaginea taranilor transilvaneni este folosita, alaturi de cea a locuitorilor Thailandei si Groenlandei, pentru a defini populatiile indigene sarace, intr-o campanie Burger King care se vrea a fi "cel mai autentic test culinar" si care a generat deja, inainte de lansare, o serie de critici, scrie Mediafax.
Potrivit AdAge, campania a fost realizata de agentia Crispin Porter & Bogusky, impreuna cu shop-ul de creatie MDC Partners, si va fi lansata pe 6 decembrie, promitand ca va fi cel mai autentic test de gust culinar. Campania a suscitat deja numeroase critici, pe motiv ca exploateaza "populatiile indigene sarace".
Campania globala, intitulata "Whopper Virgins" va fi lansata oficial pe 6 decembrie si are ca obiectiv sa convinga consumatorii ca sandvisurile Whopper sunt mai gustoase si mai apreciate decat cele ale lantului de fast-food rival, McDonald's, folosind in acest sens niste spoturi de teasing prin care internautii sunt directionati catre site-ul campaniei.
Pe platforma online, internautii pot urmari reactiile reprezentantilor mai multor grupuri etnice din afara Statelor Unite la degustarea preparatelor lantului american de fast-food, in cadrul "celui mai pur test al gustului", cum numeste Burger King experimentul. Printre cei care testeaza burgerii si le judeca savoarea se numara tarani thailandezi, dar si transilvaneni care gusta pentru prima oara preparate fast-food "exotice".
"Pentru a afla cat mai multe despre burgerul favorit al Americii a trebuit sa parasim America", spun initiatorii campaniei. "Daca vrei o parere adevarata despre un burger, trebuie sa intrebi pe cineva care nu are in limba nativa nici macar un cuvant echivalent pentru burger", adauga ei.
Pentru a realiza executiile din cadrul campaniei, echipa de filmare a calatorit 20.000 de kilometri, spoturile documentar folosind ca recuzita 13 a