Restructurarile trebuie privite ca o etapa din ciclul normal de viata al unei companii. Unul dintre elementele care ajuta cel mai mult companiile in procesul de restructurare este construirea credibilitatii in fata angajatilor si a clientilor.
"Majoritatea managerilor romani iau in calcul initierea unui program de restructurare doar in momentul in care compania ajunge in faza de criza de lichiditate, ceea ce diminueaza semnificativ numarul de masuri care pot fi luate pentru iesirea din criza", a declarat Mihnea Radulescu, project manager al companiei de consultanta de management Roland Berger, la seminarul "Restructurarea si cresterea eficientei - cea mai sigura investitie a unei companii", organizat ieri de Ziarul Financiar impreuna cu Romtelecom.
Studiul Roland Berger privind restructurarea, realizat in acest an in randul managerilor din Europa, arata ca 60% din companiile romanesti reactioneaza abia la criza de lichiditati, in timp ce la nivel european 35-39% dintre oamenii de afaceri initiaza un program de restructurare din faza crizei de strategie, premergatoare fazelor de criza de profit si criza de lichiditati.
De asemenea, mai mult de jumatate dintre managerii intervievati, la nivel european, au estimat un interval de 1-2 ani in care se va mentine criza financiara.
Radulescu a mai precizat ca cele mai des intalnite cauze de esec al unei restructurari de companie sunt planificarea nerealista, existenta unor planuri insuficient detaliate, neglijarea reactiei competitorilor sau lipsa de incredere si de credibilitate.
La randul sau, Harm Aben, directorul executiv pentru transformarea si dezvoltarea afacerii al Romtelecom, a afirmat ca unul dintre elementele care au ajutat cel mai mult compania in procesul de restructurare a fost construirea credibilitatii in fata angajatilor si a clientilor.
Romtelecom a demarat in