Finalul anului aduce o strategie comuna in sectorul retailului electroIT, primii trei jucatori adoptand masuri similare, concentrate pe reduceri si promotii pentru anumite categorii de produse si cu o atentie sporita asupra managementului stocurilor.
Cu toate ca vanzarile au continuat sa scada in ultimele luni, Altex, Domo si Flamingo apreciaza ca decembrie, la fel ca si in anii trecuti va aduce din nou un varf de vanzari, insa cu un volum mai mic.
"Noi trebuie sa fim pregatiti pentru orice conjunctura. Decembrie va fi o luna mai apatica decat cea din 2007, dar ramane cea mai buna luna din an, iar pastrand proportiile in urma reestimarii bugetelor va aduce in continuare circa 20% din vanzarile anuale", a spus Adrian Urda, director general al Altex.
"Probabil ca decembrie va aduce aproape 20% din cifra de afaceri a anului, daca luam in considerare ce s-a intamplat pana acum. Datorita faptului ca un numar mare de clienti sunt in asteptare deocamdata si se vor grabi in ultimele zile la cumparaturi ma tem sa nu asistam la o amanare a consumului pentru luna ianuarie, din cauza aglomerarilor ce vor avea loc in magazine", a spus Jiri Rizek, directorul general al Flamingo.
Reducerile au aparut deja si s-au instalat pe rafturile cu produse cu cea mai mare cautare in perioada urmatoare, produse care de altfel au adus cresterea vanzarilor din acest an.
Daca in cazul produselor albe, precum masinile de spalat sau frigiderele, media de crestere a vanzarilor cu 5-10% anual este singurul lucru sigur in industria respectiva, iar reducerile si promotiile sunt mai rare, rafturile cu LCD-uri, accesorii IT, produse de gaming sau notebook-uri prezinta reduceri chiar si de 25%.
"Nu este vorba acum doar despre discounturile acestei perioade, ci si de gamele de produse, care se cumpara cu predilectie in aceasta perioada. Am asteptari foarte mari de