Paul Nuber, directorul general al Nestle Romania, prognozeaza ca piata alimentelor va incheia anul pe un trend ascendent. Compania mizeaza inca pe cresterea bugetata la inceputul anului, de 25% la nivelul lui 2008.
"Din ceea ce am vazut pe piata pe care activam, eu cred ca pana acum Romania a rezistat mai bine decat pietele vecine Ungaria si Ucraina in fata crizei internationale. Daca ne uitam la fluxul de clienti dintr-un hipermarket in weekend, este clar ca consumatorii nu se grabesc sa-si diminueze cheltuielile curente, cu toate ca stiu foarte bine ca s-au inrautatit conditiile de pe piata", apreciaza directorul Nestle Romania, una dintre cele mai mari companii din industria alimentara.
In noul context economic, companiile de profil si-ar putea regandi insa strategia de abordare a pietei, mutand miza pe produse mai ieftine, dupa cum anticipeaza retailerii.
Nuber afirma si el ca oferta de pe piata va trebui sa se alinieze noilor tendinte.
"Consumatorul este rege, iar daca nu va mai cumpara, inseamna ca oferta nu este buna. Pe piata alimentelor cred ca va fi nevoie in conditiile actuale de o reanalizare a ofertei de produse, pentru ca tendintele se schimba", explica el.
Afacerile companiei elvetiene Nestle la nivel local ar putea ajunge in acest an aproape de 200 mil. euro, dupa ce in 2007 au inregistrat un avans de circa 30%, pana la valoarea de 150 mil. euro. Pe primele noua luni ale acestui an, Nestle Romania a realizat o crestere a vanzarilor fata de perioada similara din 2007 peste ritmul previzionat, potrivit datelor comunicate de companie.
"Raman la prognozele pe care le-am comunicat la inceputul anului (crestere a afacerilor Nestle in Romania in jurul a 25% - n. red.). Privit din perspectiva ritmului de crestere a vanzarilor, 2008 va fi un an bun", afirma Nuber.
"Marea provocare a anului este profitabilitatea co