Comitetul director al Asociaţei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a decis ca, începând cu 1 ianuarie 2009, şeful alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, să preia funcţia de preşedinte al asociaţiei. Acesta îl va înlocui pe Christian Streiff, CEO al PSA Peugeot Citroen, care a deţinut funcţia pe parcursul anului 2008. „Industria auto mondială înfruntă două probleme semnificative: o severă criză financiară care a declanşat recesiunea economică şi o dificil�
Comitetul director al Asociaţei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a decis ca, începând cu 1 ianuarie 2009, şeful alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, să preia funcţia de preşedinte al asociaţiei. Acesta îl va înlocui pe Christian Streiff, CEO al PSA Peugeot Citroen, care a deţinut funcţia pe parcursul anului 2008. „Industria auto mondială înfruntă două probleme semnificative: o severă criză financiară care a declanşat recesiunea economică şi o dificilă tranziţie către maşinile cu emisii reduse de CO2”, a declarat Ghosn analizând priorităţile pe care le va avea ca preşedinte al ACEA în următoarele 12 luni. „2008 a fost un an dinamic pentru ACEA cu reducerea emisiilor de CO2 în vârful agendei, ca parte a ambiţiosului efort european de a gestiona efectele schimbărilor climatice”, a spus şi Christian Streiff. „Este esenţial ca ACEA să continue să exprime o poziţie comună, clară şi puternică în privinţa provocărilor pe care le întâmpină industriua auto într-un moment în care se confruntă cu o criză fără precedent”, a adăugat şeful PSA. ACEA a fost fondată în 1991 şi reprezintă interesele a 15 companii producătoare de autovehicule: BMW Group, DAF, Daimler, Fiat, Ford Europa, General Motors Europa, Jaguar-Land Rover, MAN Nutzfahrzeuge, Porsche, PSA Peugeot Citroën, Renault, Scania, Toyota Motor Europe, Volkswagen şi Volvo. Aceste companii au, în total, peste 2,3 milioane de angajaţi la care