Pentru Volkswagen, 2008 a reprezentat anul reinventarii modelelor de succes, iar dupa Octavia Superb a venit si randul lui Scirocco.
La 16 ani de la ultima varianta, VW a decis ca este nevoie de un nou coupe in gama comerciala si a readus pe sosea Scirocco, model care a facut istorie in perioada 1974 - 1992, cu o productie totala de 800.000 de unitati.
Un succes comercial pentru un coupe, pe care constructorul german il testeaza iar, intr-o perioada in care piata auto mondiala traverseaza un declin important.
Dupa toata istoria de aproape 20 de ani a modelului, noul Scirocco a fost prefatat in 2006 la Salonul Auto de la Paris de conceptul Iroc, bazat pe platforma tehnica a Golf.
Modelul de serie actual se bazeaza pe platforma tehnica a Golf V GTI, si pe piata locala este disponibil deocamdata cu doua motorizari, de 1,4 l si 2,0 L, amandoua Tsi, iar cea din urma dispune ca optiune si de o cutie de viteze DSG cu sapte trepte. Ecartul dintre generatii a adus in gama VW un nou suflu, o noua imagine, pentru latura sportiva a marcii, care era reprezentata in sectorul compact pana acum doar de versiuni GT sau GTI ale modelului VW.
Esentialul a pornit de la platforma GTI. Tehnicul fiind asigurat, echipa de dezvoltare s-a concentrat mai mult spre design si pentru prima oara in ultimul deceniu, cu exceptia Passat CC, au reusit sa iasa din normele riguroase si comune practicate pana acum la celelalte modele.
Este adevarat ca nu respecta toate liniile propuse de conceptul Iroc, dar imaginea sportiva a fost pastrata pana la ultimul detaliu, astfel ca mai multa agresivitate decat cea a modelului de serie poate fi obtinuta doar prin "upgrade" cu kituri furnizate de tunerii specializati. Nu am fost niciodata adeptul tuningului exterior, am acceptat unele elemente discrete si de efect, dar in cazul Scirocco o astfel de modificare nu are sens. Am con